onsdag 29 juni 2011

Sötkörsbär & Plommon

I bakgrunden ser ni mosters söta lilla härbre. Huset längst ner/bort är min andra mosters fritidshus. På den gården föddes min mormor :0) Ska foto inifrån deras hus någon dag och visa er. Det är såå fint.

Kan bara tala om att det finns en heeel del sten i marken på denna vikingaö!


Huamej, inte kul att jobba 7 dagar denna vecka i det här toppenvädret!
Skönt att veta att mina små trollungar iaf kan ligga på beachen :O)


Hej sommarpinglor!
Hoppas ni har det bra i värmen :O)

Här jobbas det från morgon till kväll! Det är ju inte några drömtider direkt att jobba i butik på sommaren. Men jag har iaf hunnit få ner två fruktträd i trädgården. Ett plommonträd och ett sötkörsbärsträd (eller kanske buske för den här sorten blir inte högre än 2 meter. Praktiskt då det är dax att skörda :)

Lite extra roligt är det faktiskt på jobbet den här veckan då jag hjälper vår dekoratör att bygga om i butiken. Dekoratör skulle man vara, få börja några timmar innan öppningsdax och sluta kl.15 på dagarna :O)

Nattinatti, dax att gosa ner sig i sänglakanen :O)
Kram Milla

5 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Att sova dessa dagar när det är så fint är inte kul heller och lagom till jag är ledig skall det bli sämre väder.. :-(

Ha nu en bra torsdag..

Kram Mia

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

kul med lite nya träd, det är så himla mysigt att gå och plocka sen då det bär frukt. Ha en skön dag. kram

dagdrömmar i vitt sa...

God morgon, ja här jobbas det också men har tagit ledigt onsdag och fredag. Jag har ju möjligheten att bestämma arbetstiden själv. Så jag är hellre hela dagar på jobbet när jag väl är där och så ledig en hel dag, då får man ändan ur vagnen och gör något.Ska ju målas här:)
Dekoratör är ju ett drömjobb låter det som. Min becca har hjälpt till i MQ butiken hon jobbar, hon tycker det är riktigt kul.
Ska bli spännande att se vad det blir för jobb för henne så småningom.
Ha en skön dag på jobbet.
Kramkram / Nettan

Karin - Mina Rum sa...

Sötkörsbärsträd, det ska jag lägga på minnet. Körsbärsträd brukar annars bli så stora att de är svåra att plocka bär ifrån.
Tack för tipset.

Kram, Karin

Johanna Stålros sa...

Så härligt med egna fruktträd i trädgården. Kram Johanna